torsdag 27 augusti 2009

Tråklars

Aldrig är jag så uppdaterad inom musik som på somrarna då jag jobbar och lyssnar på sveriges radio p3 dagarna i ända. De spelar en märklig mix av de två totalt motsägelsefulla genrena emosvensk pop och snuskig politiskt inkorrekt r'n'b. Den absolut tröttsammaste låten som spelas nu hör eventuellt till den förra kategorin. jag vet att dte är en onödig grej att slösa energi på men jag tål bara inte Lars Winnerbäcks senaste. Melodin är meningslös och texten värre Jag får liksom ingen ordning på mitt liv / Det kan vara så förfärligt /Det kan vara så bra. Jaha, vems liv är inte så? Det är visserligen en talang att kunna skriva så att människor kan identifiera sig med en text men snälla, det här är varken poesi, rock, humor, hiphop eller ens snyggt.

5 kommentarer:

Luckyboy sa...

Unga män och deras ångest... Vem orkar bry sig?

PM sa...

anna ljug inte för dina läsare. du lyssnar inte alls på nån hippig chici-chi-aohaoh-public-sosse-service. du lyssnar ju på kvalitetsradions moder som sänds och produceras i luleå. visst? visst är det väl så? men man får verka lite cool ibland. men inte för ofta för då börjar man typ åka telemark.

/ensam_i_jävla_midnattsolen_85_dir

anna sa...

PM: fake it 'til you make it.

en blandning är bäst för allmänbildningen, de tar ju alla upp olika men ack så viktiga ämnen
p1: andlighet p3: snusk p4: björnjakt. tur att p4 norrbotten finns på webben så att vi norrbottningar i förskingring kan glädjas.

telemark suger.

anna sa...

Lucky BOy: kunde inte ha sagt dte bättre själv. Lyckligtvis interagerar jag mest med fantastiska unga män med alldeles lagom klädsamt mycket ångest.

kajsa sa...

moahahaha jag dör av skratt. jag har int hört låten men det är ju förjävligt trist text måste man ju säga.