söndag 12 juli 2009

Kirunaspaning

Förra veckan var jag en sväng in till Kiruna. Vi drog den vanliga rundan som man gör när man är där, Team Sportia, Intersport, Systembolaget, ÖB och bäst av allt Coop. När jag hade fyllt min korg med en ny kaffekanna till primusköket samt tre paket kaffe (det var ju extrapris, tala om svennebanan att köpa just kaffe på extrapris) står vi och spanar lite i tidningshyllan. Bredvid oss står två tjejer i vespaåldern. Den ena säger till den andra:

- En gång gjorde jag ett sånt där test i Veckorevyn. En fråga var "Vad gör du om en kille frågar om du vill dansa". OFTA att killar i Kiruna frågar om man vill dansa.

Inte på så många andra orter heller vill jag tillägga, om man inte dansar dansband förstås.

2 kommentarer:

Andreas R. sa...

Anna, titta in här: http://mogis.se/
Bigniles i all ära...
Hoppas sommaren i norr varit topp!
/Engelsmannen

anna sa...

Tusen tack Andreas för det fantastiska tipset. Äntligen kan vi få lite perspektiv på tillvaron.